Przedmiot działalności

Przedmiot działaności

Cele i zadania przedszkola

1) Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie Prawo oświatowe oraz przepisach wydanych na jej podstawie:
a) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
b) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
c) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
d) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
e) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci
o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
f) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
g) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
h) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
i) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
j) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej;
k) prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji;
l) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej przeprowadzanie analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza  przedszkolna).

2) Przedszkole realizuje powyższe cele i zadania poprzez:
a) wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego rozwoju dzieci poprzez pobudzanie procesów rozwojowych, aktywizacji i wykorzystania własnej inicjatywy dzieci;
b) ochronę poszanowania godności osobistej dzieci oraz życzliwe i podmiotowe ich  traktowanie;
c) umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej, religijnej;
d) troska o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci poprzez prawidłowe żywienie, dbanie o czystość i higienę osobistą, promowanie zdrowego trybu życia, podejmowanie akcji prozdrowotnych, zapewnianie bezpiecznych warunków przebywania dzieci w placówce;
e) tworzenie sytuacji do twórczego działania i uczenia się dzieci poprzez zabawę,  zorganizowane zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz zajęcia dodatkowe;
f) sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola poprzez indywidualizację oddziaływań oraz stałą współpracę z rodzicami (opiekunami prawnymi) dzieci, organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi;
g) współdziałaniu z rodziną we wspomaganiu jej w wychowaniu dzieci, rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka, w miarę potrzeby podjęciu wczesnej interwencji specjalistów oraz w przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej;
h) kompensowanie istniejących braków środowiskowych dzieci, tworzenie indywidualnych programów wspomagających we współpracy z psychologiem, logopedą;
i) ochrona przed przemocą poprzez rozpoznawanie źródła zagrożenia i likwidowania go we współpracy z rodzicami, specjalistami i organizacjami wspomagającymi.

3) Szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalony jest w rocznym planie pracy przedszkola, miesięcznych planach pracy poszczególnych oddziałów.

Do realizacji celów i zadań statutowych placówka posiada:

- gabinet logopedyczny i metodyczny,

- gabinet pedagoga specjalnego z elementami wyposażenia do terapii SI,

- salę rekreacyjną,

- pomieszczenia sanitarne,

- pomieszczenia administracyjno - gospodarcze,

- blok żywieniowy,

- szatnie dla dzieci,

- plac zabaw z urządzeniami terenowymi dla zabawy dzieci.

Organizacja przedszkola

Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola, zatwierdzony przez organ prowadzący.

Organizację pracy przedszkola określa „Ramowy rozkład dnia” ustalony przez dyrektora przedszkola po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów). Nauczyciele opracowują  "Szczegółowy rozkład dnia" dla poszczególnych oddziałów.

  1. Przedszkole jest czynne w godzinach od 7:00 - 17:00.
  2. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci według zbliżonego podziału wiekowego z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.
  3. Liczba miejsc organizacyjnych w przedszkolu wynosi 100.
  4. W przedszkolu są cztery oddziały.
  5. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerwy ustalonej przez organ prowadzący.
  6. Rekrutacja odbywa się na zasadzie ogólnej dostępności w terminie i według harmonogramu ogłaszanego corocznie przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy.
  7. Praca dydaktyczno - wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz programem wychowania przedszkolnego rozszerzającym treści.
  8. Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego z odpowiednimi urządzeniami dostosowanym do wieku dzieci.
  9. Przedszkole organizuje dla wychowanków we współpracy z Radą Rodziców różnorodne wycieczki krajoznawcze dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
  10. Przedszkole organizuje koncerty muzyczne, spotkania teatralne oraz uroczystości okazjonalne, które opłacane są z funduszy Rady Rodziców.
  11. Dzieciom zapewnia się możliwość udziału w bezpłatnych zajęciach dodatkowych.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba